Om min vara inte kommer fast jag har betalat

 
På senare tid har det strulat med några av mina leveranser av saker jag köpt på Ebay. Det har handlat om småsummor som jag har råd att förlora som tur är. Om man kontaktar Ebays support center inom 45 dagar efter att man betalat en annons så ska Ebay bistå med hjälp att få tillbaka sina pengar (det här har jag bara provat en gång, utan att få tillbaka några pengar tyvärr så jag vet inte riktigt hur bra tjänsten funkar).
 
Köper man saker från exempelvis Asien tar det ibland över en månad att få hem sakerna och jag brukar inte hinna kontakta supporten för att få pengar tillbaka. Men faktum är att säljarna faktiskt brukar vara väldigt samarbetsvilliga och om man bara skickar ett meddelande till säljaren och berättar att prylen inte kommit fram ännu. Ibland får man pengarna tillbaka och ibland skickar de varan igen! Köper man saker av seriösa säljare så behöver man inte vara orolig :)
 

Kommentarer
Cecilia Johansson säger:

mejlar alltid den jag köpt saken av så har jag fått tillbaka pengarna eller en ny sak än så länge. Aldrig behövt mejla supporten :)

Svar: Ja det funkar nästan alltid att kontakta säljaren direkt :) . Den gången det inte funkade var ett särskiljt tillfälle kan man säga; säljaren (eller i alla fall många av hens annonser) hade blivit borttagen av Ebay själva, det gick inte få tag i säljaren och det funkade inte med supporten heller vid det tillfället.
Ebay är ett beroende!

2014-01-06 | 16:52:41
Bloggadress: http://ibstjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback